Zaterdag 13 juli 2019 - Amsterdam - LLandudno - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 juli 2019 - Amsterdam - LLandudno - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 juli 2019 - Amsterdam - LLandudno

13 Juli 2019 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Zaterdag 13 juli 2019 - Amsterdam - Manchester - Llandudno
Vannacht niet zo heel lekker geslapen, de hoofdpijn en de lege telefoon van Krijn hielden mij wakker. Om 5.45 uur een heerlijke warme douche genomen, waardoor ik mij wel wat voel opknappen.
We drinken nog wel eerst een kopje thee en dan rijden we naar De Zilk, waar we bij Conny thuis koffie drinken. Ton wuift ons uit en Krijn brengt ons naar Schiphol.
We zijn om 7.30 uur op Schiphol, waar het dan al ontzettend druk is. De rij om de bagage af te leveren is bijzonder lang. Gelukkig hebben we thuis al ingecheckt, anders duurt het nog langer. Toch kunnen we wel redelijk doorlopen, dus uiteindelijk valt het nog mee en kunnen we zelf onze koffers in de bagagedrop-off afleveren. Door de douane gaat het snel, zodat we nog tijd genoeg hebben om een lekker kopje koffie te scoren. We zitten aan tafel met een gezin die uit Maleisië zijn komen vliegen. Ze wonen met 4 kleine kinderen op een grote zeilboot. Nu gaan ze een maand naar Spanje op vakantie, naar opa en oma.
We wandelen op tijd naar de gate, waar we direct al 3 van onze reisgenoten ontmoeten. We kunnen ze herkennen aan de wandelschoenen!
Het instappen gaat behoorlijk vlot en we kunnen op tijd vertrekken. Het is nog wel een behoorlijk stuk rijden naar de Polderbaan, het rijden duurt bijna even lang als het vliegen, want we gaan er minder dan een uur over vliegen.
We hebben prima stoelen, want we zitten bij de nooduitgang. Gisteren bij het inchecken konden we niet de stoelen wijzigen, maar dat hoeft zo ook niet!
Om 11.30 uur landen we in een bewolkt Manchester. De tas van Conny is er direct, maar op mijn tas moet ik nog lange tijd wachten, maar gelukkig komt hij er dan wel aan.
Als we buiten staan te wachten verspringt de tijd naar 11.00 uur, het is hier een uur vroeger dan in Nederland. We wachten nog geruime tijd op een reisgenoot, maar die blijkt het vliegtuig gemist te hebben, dus daar hoeven we niet langer op te wachten. Later horen we dat hij pas morgen komt vliegen, dus dat wordt wel een korte reis voor hem!
Het is ongeveer anderhalf uur rijden met de bus, maar wij doen er de dubbele tijd over. We rijden anderhalf uur stapvoets. Er wordt blijkbaar aan de weg gewerkt. We zien één auto staan, met twee mannen erbij, maar daarvoor moet het verkeer van drie naar één rijstrook. De hele afzetting is 100 meter, maar levert ons wel anderhalf uur vertraging op!
Om 14.30 uur komen we aan in LLandudno, onze bestemming voor deze week.
Het hotel is zeer gedateerd, maar heeft wel sfeer. LLandudno is nog een behoorlijk grote plaats en in het centrum is het op zaterdagmiddag best druk.
We hebben nu wel trek gekregen en gaan samen een club-sandwich eten.
Ook onze inkopen moeten we vanmiddag doen, want volgens onze reisbegeleider moeten we onze lunch voor morgen zelf meenemen en zijn morgen de winkels dicht. Hij is al 10 jaar reisbegeleider, maar het is wel zijn eerste keer in Wales, dat is wel jammer. Het blijkt ook dat de winkels morgen gewoon open zijn!
Helaas gaat het met mijn hoofdpijn niet helemaal goed, dus neem ik een pilletje. We wandelen later over de boulevard richting de pier. Gelukkig komt daarna ook de zon door, dan ziet het er allemaal gelijk een stuk vrolijker uit.
Het valt op dat ze veel vaste planten in het openbaar groen hebben. Er staan hier veel mooie hotels, maar wel zien ze er allemaal een beetje gedateerd uit, ons hotel is echt geen uitzondering. Er heerst hier wel een relaxte sfeer.
Bij een ijssalon drinken we een fruitgsmoothy en de zon gaat steeds uitbundiger schijnen. Morgen schijnt het ook mooi weer te worden, maar voor de rest van de week wordt ook wel regen voorspeld.
Om 18.30 uur hebben we een gezamenlijk diner in het hotel en geeft Sander ons uitleg over een aantal zaken. We hebben een groep met hoofdzakelijk dames, maar de gemiddelde leeftijd ligt iets lager dan ik had verwacht. We hebben in elk geval leuke gesprekken met iedereen, dus dat gaat wel goed komen deze week.
Het eten in het hotel smaakt prima, maar na het eten gaan we naar onze kamer, want het was zo best nog een lange dag. Gelukkig is het met mijn hoofdpijn goed gekomen

• 14 Juli 2019 - 06:00

Matty :

Veel plezier Agaath en Conny
    Met jullie wandelweek in Wales.