Woensdag 17 juli 2019 - Llandudno, Conwy - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Woensdag 17 juli 2019 - Llandudno, Conwy - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 juli 2019 - Llandudno, Conwy

17 Juli 2019 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Woensdag 17 juli 2019 - Llandudno, Conwy
Vandaag hebben we een vrije dag, maar we kunnen wel naar Conwy. Aan het ontbijt is het nog vrij rustig, maar de meeste reisgenoten komen toch redelijk snel na elkaar aan het ontbijt.
De reisbegeleider Sander heeft aangegeven dat hij zelf met de hop-on-hop-off bus naar Conwy zal gaan en daarna het kasteel gaat bezichtigen. Het geeft wel aan hoe actief hij is. Normaal gesproken zou je op een wandelvakantie verwachten dat hij zou gaan wandelen, maar dat zit er deze reis niet in. Gisteren ging hij met de groep lopen die de kortste wandeling ging maken, want hij heeft hoogtevrees, maar ook zijn conditie laat zeer te wensen over. Hij bleef met degene die het slechtst kon wandelen en ze schijnen na ongeveer één kilometer te zijn omgekeerd!
Ook de rest van onze reisgenoten zijn geen echte wandelaars, want wij gaan slechts met ons vieren lopen.
Sommigen willen nog wel de Bodnant tuinen gaan bezoeken, maar die liggen te ver van Conwy om te wandelen en de bus komt slechts eens in de anderhalf uur, dus we zien wel hoe de dag vandaag zal verlopen.
Gelukkig hebben wij met Dorien en Nanouk een heerlijke dag gehad. Eerst zijn we langs strand gaan wandelen en dat was een prachtige wandeling. We hebben zicht op verschillende heuvels in de omgeving.
We hebben een behoorlijk breed strand om te wandelen. Zwemmen zit er deze vakantie waarschijnlijk niet in, want we zien enorme kwallen op strand liggen.
Het is prachtig om het kasteel van Conwy te zien liggen als we daar na 7 kilometer wandelen aankomen. We lopen langs de haven waar veel mosselschepen aan de kade liggen. Hier is ook het kleinste huis van Groot-Brittannië te zien, het val op omdat het helemaal rood is geverfd en er staat een dame in klederdracht voor de deur.
Wij gaan met ons vieren eerst voor een lekker bakje koffie, want daar hebben we nu wel trek in. Op een prachtige locatie gaan we koffiedrinken, boven een winkel is een grote huiskamer waar we onszelf tractoren op koffie met scones. De gember-scone met clotted cream smaakt geweldig lekker.
We wandelen naar het kasteel, maar als we de entree willen betalen ben ik mijn portemonnee kwijt, paniek!! Ik denk dat ik hem op tafel heb laten liggen, dus loop ik snel terug, maar hij ligt er niet. Als ik mijn tas nogmaals leeghaal en ondersteboven houd blijkt hij in een hoekje te zitten, gelukkig.
Daarna willen we eigenlijk liever over de stadsmuur wandelen, dus gaan we met ons vieren verder. Het wordt nu wel iets meer bewolkt, maar uiteindelijk blijft het toch de hele dag gewoon droog.
De wandeling over de muren is prachtig, we hebben een goed zicht op dit prachtige stadje. We bekijken nog wat winkeltjes, maar willen dan met elkaar gaan lunchen. We gaan binnen bij verschillende pubs, maar de eerste heeft geen plek en bij de tweede leest Nanouk slechte recensies, dus ook daar gaan we weer weg. De derde locatie is echt prachtig en we voelen ons hier echt bijzonder. Nanouk geeft ook aan dat ze niet gauw met minder genoegen nemen, maar hoge eisen stellen. Wij genieten eerst van een heerlijk wijntje, want daar is het hier wel de locatie voor. Conny kiest voor een broodje met zalm en garnalen en ik een salade Nicoise, de meiden bestellen wraps. We hebben hier allen geweldig lekker gegeten. Niemand wil daarna nog het kasteel bekijken en ik vind het zelf ook leuker om bij elkaar te blijven. We besluiten om met ons vieren terug naar LLandudno te wandelen. Het is dezelfde weg, maar het getij is nu veel lager dan op de heenweg, het ziet er toch weer prachtig uit.
In LLandudno wijzen de meiden ons Cottage Loaf, waar ze al een paar keer gegeten hebben. Conny en ik willen hier een tafel reserveren, maar ze zitten voor de rest van de week helemaal vol. Wel is het mogelijk om in het gedeelte te zitten waar niet gereserveerd kan worden, maar dan is er ook niet gegarandeerd plek. Het ziet er prachtig uit, zowel binnen als buiten.
In ons hotel even lekker douchen en met de benen omhoog. Ook wel erg lekker om even te relaxen en de foto’s te bekijken.
Vanavond hebben we geluk, we hebben bij Cottage Loaf een leuke hoektafel en eten beiden een geweldig lekkere Kip-kerrie.
Vanavond kijkt Conny naar het gevoel van de Vierdaagse, terwijl ik mijn verslag schrijf. Dan kunnen we straks beiden gaan slapen, want gisteren was Conny nog wel wakker toen ik de laatste woorden opschreef.
We horen dat de regen nu toch gaat vallen, maar gelukkig is het de hele dag droog geweest. Morgen zien we wel hoe het verder gaat.