Dinsdag 5 februari 2019 - Vertrek uit Christchurch - Reisverslag uit Sandgate, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 februari 2019 - Vertrek uit Christchurch - Reisverslag uit Sandgate, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 februari 2019 - Vertrek uit Christchurch

06 Februari 2019 | Australië, Sandgate

Dat was een kort nachtje, want de wekker stond op 3.30 uur, maar toch wel heerlijk geslapen. We verlaten Christchurch in het donker, met een shuttlebusje dat prima op tijd komt. Van twee andere passagiers horen we dat er een concert was van Phil Collins was en dat daarom alle hotels vol waren. We vonden het al vreemd dat wij alleen voor afgelopen nacht geen slaapplek konden vinden, maar uiteindelijk was de YMCA een prima keuze, want we zaten dicht bij het centrum en dat was toch de mooiste plek van Christchurch, ondanks de schade die hier nog steeds goed zichtbaar is. Volgens de chauffeuse was 85% van de binnenstad verwoest.
Het vliegveld is niet zo heel groot en erg overzichtelijk. We vertrekken met onze Boeing 737-800 prachtig op tijd. Het vliegtuig is niet eens half vol, zodat we beiden weer 3 stoelen hebben, lekker met de beentjes rechtuit!
Als ontbijt heb ik yoghurt met muesli, wat lekker smaakt. Het was de laatste, dus voor Krijn ei met bacon en aardappels, hij vind het niet te eten! Ook mijn yoghurt wil hij niet, hij gaat liever even liggen slapen.
We vliegen over de Alpen van NZ als we dit prachtige land verlaten. Bij Australië komen we aanvliegen over Moreton Island en vervolgens zien we de brug naar Retcliffe en de Jetty van Sandgate. Ruim vóór tijd landen we op Brisbane AirPort. Zo snel zijn we nog nooit in Australië aangekomen.
De controle bij de luchthavens is echter een ramp, want ondanks dat onze papieren goed waren ingevuld en we gewone passagiers zijn, duurde het bijna anderhalf uur voordat we Step weer zagen. Hij zat ook al die tijd al te wachten, want soms gaat het wel snel, maar vandaag dus niet, we moesten zelfs nog door de hondencontrole, maar ook daar werd niets gevonden.
Het is in Australië maar een paar graden warmer, maar de luchtvochtigheid is hier wel hoger. In januari heeft het helemaal niet geregend, maar nu wordt er de komende dagen wel regen voorspeld. Jammer, maar we hebben al zoveel geluk gehad.
Step heeft voor ons een huisje gehuurd in Sandgate. Hij moet wel naar zijn werk, maar heeft gisteren overgewerkt, dus heeft nu alle tijd om gezellig met ons koffie te drinken.
Ik doe daarna een wasje, maar helaas is de hoofdpijn die vannacht al was begonnen erger geworden. Uiteindelijk neem ik maar een pil en ga even rustig op bed liggen lezen. Krijn doet wat boodschapjes en verkent de omgeving.
Vanavond gaan we bij Step en Bec eten. Ze hebben vorige week de foto’s van de bruiloft gehad, dus die gaan we met elkaar bekijken. Prachtige foto’s, daar kan ik wel een mooi album van maken!
Vanavond gaat het toch weer lichtjes regenen, Krijn wil gaan lopen, maar Step brengt ons met de auto terug