Maandag 19 november 2018 - Brighton - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Maandag 19 november 2018 - Brighton - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Maandag 19 november 2018 - Brighton

20 November 2018 | Australië, Brisbane

Dat was vannacht een hele lange nacht, want ik heb bijna geen oog dicht gedaan. Het bed ligt heerlijk, de temperatuur is prima en het is lekker stil, maar ik heb geen slaap en kan dan ook niet in slaap komen. Ik ben wel benieuwd hoe de dag vandaag verder zal gaan.
Om 8.00 uur rijden we met Bec mee, zij gaat naar de kapper en zet ons af, zodat wij onze camper kunnen ophalen. De Apollo autoverhuur gaat pas om 10.00 uur open, dus gaan wij eerst ergens een ontbijtje scoren.
Om 10 uur zijn we dan bij het verhuur bedrijf en ik ben maar wat blij dat we Step bij ons hebben, want ook al heb ik alles thuis ingevuld en geregeld, er moet nog heel wat gebeuren voor we onze camper in ontvangst kunnen nemen. Wij hadden onze eigen risico niet afgekocht, want voor zoveel dagen was dat best een aardig bedrag, maar nu vertellen ze dat wij bij een groot ongeval ook voor de dagen moeten betalen dat ze de camper niet kunnen verhuren en ze geven geen maximum aan, dus ze kunnen hem een half jaar in reparatie houden en dat bij ons in rekening brengen, bovenop de 3000 dollar eigen risico. Krijn wil al afhaken, maar we besluiten om toch het eigen risico maar af te kopen, want het gaat nu wel om een lager bedrag dan in de eerste offerte.
Het is niet normaal hoe lang het hier gaat duren, want na de papier afhandeling zitten we enorm lang te wachten. Echt niet normaal, maar wederom ben ik blij met Step, want met Krijn alleen had het helemaal een drama geweest.
Eindelijk om over twaalven nemen we onze campervan in ontvangst, een leuk busje dat wel. Vooraf heb ik GPS geregeld, met bevestiging dat we die zouden krijgen, maar dat is er niet, ook geen campinggids, wat wel was vermeld. We mogen een GPS kopen voor maximaal AUD 150,- en die later declareren. Hup naar de Westfield dan maar. Parkeren is een crime, dus gaan Step en ik samen naar binnen. Nog nooit heb ik zo’n grote shoppingmall gezien. Ik vind het verschrikkelijk, maar we hebben nu wel een GPS. Ook handig om tolwegen te vermijden.
Martijn is inmiddels al met de motor in Brisbane, maar Bec is nog niet klaar bij de kapper, dus wachten ze een half uurtje.
Wij rijden inmiddels terug naar Brighton, met Krijn aan het stuur. Hij had al een klein ritje met Step gemaakt en ook nu gebruikt hij regelmatig de ruitenwissers i.p.v. de richtingaanwijzers, maar verder gaat het redelijk goed. Nog wel even wennen, maar dat gaat wel lukken.
Later horen we van Martijn hetzelfde verhaal, hij was ook steeds met de ruitenwissers bezig. Wel lekkere goed zicht met die schone ramen!
Martijn en Marcus hebben ook een heerlijke tijd gehad. Eerst met de campervan en later met de motors. Ze hebben het wel een stuk frisser gehad dan verwacht, maar erg veel gezien en heerlijk gereden.
Krijn wil eerst de camper wegbrengen naar ons huisje voor vannacht, zodat hij ongestoord een biertje kan drinken. Samen met Martijn en Marcus heeft Step voor ons een cottages gehuurd bij Airbnb, op ongeveer een kilometer afstand. Werkelijk een geweldig mooi huisje met drie slaapkamers.
Martijn gaat daarna met Step een BBQ kopen als huwelijkscadeau, want die heeft hij nog niet. Wij gaan even heerlijk wandelen door Brighton, dat toch groter is dan verwacht. Later gaan we bij de Aldi langs om wat inkopen te doen. Even een kleine picknick in het park waar heel veel ibissen zijn en dan omkleden in ons huisje, want Krijn wil een lange broek tegen de muggen!
Martijn en René zijn een prachtige BBQ in elkaar aan het zetten, echt een mooi kado van Martijn!
Ook Karli en haar man John zijn aangekomen. Goede vrienden uit Perth, echt een heel leuk stel. Ze hebben John in Noordwijk leren kennen. Karli is hun ‘celebrant’ degene dus die ze gaat trouwen.
Later komen ook Jan en Kat met hun dochtertje aan en is de groep compleet voor vanavond. Bec heeft heerlijke hapjes gemaakt en later gaat het vlees op de BBQ en komen er heerlijke salades bij. De hoge tafel van Step is tevens een perfecte biertafel, want met bakken met ijs in het midden blijven de biertjes lekker koud. Het is een geweldig mooi terras dat hier bij hun huis hebben, daar kan je wel een feestje vieren!
Inmiddels is Esther ook terug van het duiken bij het Great Barrier Reef en ze heeft het gelukkig ook erg naar haar zin gehad. Wel jammer dat ze het vrijgezellenfeest van Bec moest missen, maar het was het waard.
Wij hebben een ontzettend gezellige avond met ons twaalven, hoewel Jan en Kat het een beetje zwaar hadden, want hun dochtertje van 5 maanden was een beetje ziek en veel aan het huilen. Wij hebben er buiten niet veel last van gehad.
Wij zijn redelijk op tijd weer naar huis gegaan, want we werden best wel moe, maar het was toch al weer 1.00 uur voordat we in bed lagen. Martijn en Marcus wilden nog wel heel even blijven.

• 20 November 2018 - 05:29

Matty :

Hoi Agaath
    Ik lees met veel plezier je verhalen.
    Nu de campervan gehaald las ik. Duurt altijd lang eer je hem hebt, dat is ook onze ervaring.
    Veel plezier daar met zijn allen maar dat gaat vast lukken. Groetjes Matty en Leo

• 20 November 2018 - 06:58

Agatha:

Gezellig weer, om dagelijks jullie belevenissen te lezen en te vernemen dat jullie het ontzettend naar ‘t zin hebben en dan moet het mooiste van deze reis nog komen, datgene waarvoor jullie naar Australië zijn gegaan. Veel plezier nog, groetjes aan iedereen. Jan en Agatha

• 20 November 2018 - 08:27

Conny:

Mooie foto's ook! Bec ziet er stralend uit.