Zondag 18 november 2018 - Brighton - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Zondag 18 november 2018 - Brighton - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Zondag 18 november 2018 - Brighton

18 November 2018 | Australië, Brisbane

Vannacht om 3.00 uur was ik weer wakker en heb ik een paar uurtjes wakker gelegen. Ik denk niet dat het een jetlag is, want thuis had ik dat de laatste weken ook al. Gelukkig ben ik daarna weer verder gaan slapen en om 9.30 uur zijn we heerlijk uitgerust opgestaan.
Bec slaapt vandaag in de stad, ze is met Cara en Karli nog heerlijk aan het stappen geweest. De andere meiden zijn vanmorgen om 8.00 uur alweer naar het vliegveld en naar Melbourne vertrokken.
Wij drinken een bakje met Step en gaan later met Loki erbij wandelen naar Coffee Warden, waar we alle drie op het terras een ‘Big Brekkie’ bestellen. Het is inderdaad een behoorlijk groot ontbijt, waar we de rest van de dag genoeg aan hebben. Het is vandaag niet echt heel warm, geen echt Australisch weer volgens Step, maar wij vinden het heerlijk zo.
Krijn en ik gaan vanmiddag voor een wandelingetje langs de kust. Eerst naar de pier, waar Bec ten huwelijk is gevraagd en daarna nog een stukje verder langs de kust. Het zal wel door de wind komen, maar het ligt hier echt vol met kwallen en ook niet bepaald kleintjes!
Overal zien we prachtige mooie bomen bloeien, ik kan hier enorm van genieten. Voor het huis staat hier een prachtige Jacaranda, maar er zijn ook veel Flamboyant bomen (Bec noemt ze Poinciana), maar ook andere bloeiende bomen waar ik de naam niet van ken. In de bomen groeien ook orchideeën.
We drinken nog een biertje op hetzelfde terras als Krijn en Step gisteren hebben gezeten, met prachtig zicht op zee. Om 17.00 uur zijn we weer terug op Paulstreet.
Krijn gaat bij Step de tuin harken, want er ligt wat blad van de eucalyptusboom en morgen willen ze een BBQ in de tuin houden. Voor Krijn heerlijk om zich even nuttig te maken.
Het gaat daarna steeds harder waaien en er vallen zelfs nog een paar spetters regen.
Het was vandaag een heerlijk ontspannen dag. Vanavond eten we weer buiten op het terras, want ondanks het wat mindere weer is het nog heerlijk buiten vertoeven.
Om 23.00 uur gaan we ons bedje opzoeken, want morgen willen we wat vroeger opstaan.