Zaterdag 17 november 2018 - Vrijgezellenfeest Bec - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 november 2018 - Vrijgezellenfeest Bec - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 november 2018 - Vrijgezellenfeest Bec

Door: Agatha van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Agatha

18 November 2018 | Australië, Brisbane

Vannacht een paar uur wakker gelegen, maar gelukkig daarna toch weer geslapen, want om 9.30 uur staat Step in onze kamer, of we lekker geslapen hebben. Heerlijk, ik kan bijna mijn ogen niet open krijgen.
Eerst buiten koffie gedronken en toen een lekkere douche genomen. Bec rijdt naar het vliegveld om haar vriendinnen uit Melbourne op te halen, ze komen speciaal naar Brisbane gevlogen voor haar vrijgezellenfeest.
Later probeert Krijn even in de auto van Step te rijden, even oefenen met links rijden.
Burgerz, haar zuster Stephanie en Helena zijn drie leuke meiden. Later komen ook haar moeder Chris en vriendin Beverly. We zitten nog even gezellig buiten en ze bewonden hun mooie nieuwe huis. Dan vertrekken we naar het centrum van Brisbane, een half uurtje rijden vanaf hier.
Ik rij mee met Chris en Bev en gaan eerst naar hun hotel. Als ik gewone koffie bestel is de serveerster knap van slag en Bev schiet in de lach, dat hebben ze niet, wel ongeveer 17 verschillende soorten koffie.
We gaan daarna lunchen op een leuk terras en langzaam komen ook Michelle, Cara en Karen erbij. Lunch met champagne. Bec krijgen haar feestjurk aan, een jurk door Kat gekocht, maar die is er nu niet zelf bij, want ze is nog bij haar zuster. Ook Esther en Hennie zijn er niet bij, want voor hun begint vandaag het duikavontuur in Cairns.
Bec is niet heel gelukkig om als kleintje pils door de stad te lopen, maar ze laat zich wel feestelijk aankleden. Later heeft ze er gelukkig minder moeite mee, ze is tenslotte wel de ‘Hen’.
We gaan daarna naar een locatie waarvan niemand weet wat we gaan doen, want Cara is de enige uit Brisbane en heeft alles geregeld.
We gaan schilderen, op zich wel leuk, maar ik denk dat de meesten wel een iets wilder avontuur zouden willen. Er is champagne en rode wijn en het is een hele leuke diverse groep meiden, dus we vermaken ons prima. Ook Carley komt er nog bij, dat is een vriendin uit Perth en tevens hun trouwambtenaar.
We zitten allen achter onze schildersezel en we krijgen instructies hoe we moeten schilderen. We hebben echt een ‘ongehoorzame’ klas, want iedereen doet het op zijn eigen manier, maar we hebben wel lol.
Daarna gaan we met UBER-taxi’s naar het restaurant om te eten. Ook hier is weer champagne, maar voor Chris en mij is een rood wijntje toch veel lekkerder.
Het eten smaakt heerlijk, we kunnen kiezen uit drie hoofdgerechten. Mijn zalm is in elk geval erg lekker.
Burgerz heeft nog een quiz voor Bec, met leuke vragen hoe goed ze Step eigenlijk wel kent. De antwoorden van Bec waren bijzonder goed, maar ja ze zijn ook al bijna 10 jaar bij elkaar.
Dan is het tijd om te gaan stappen. Wat ik niet wist is dat je hier allemaal je ID moet laten zien en die heb ik niet meegenomen! Ik krijg een ID van Chris en gelukkig lijken we wel wat op elkaar, want zelfs na een grondige inspectie van de foto, mag ik gewoon doorlopen.
Het is dan nog erg rustig, zodat wij een hele hoek voor ons zelf hebben, heerlijk om een vaste plek te hebben waar we kunnen zitten. Er speelt een jongen op een gitaar en de sfeer zit er al snel in, zeker met een paar grote tappen met cocktails. Zeker de cocktail met jägermeister, gemberbier en lemon vind ik er lekker. Het valt me wel op dat er hier veel water bij gedronken wordt.
Dan begint het toch enorm druk te worden, er staat een hele rij buiten te wachten om binnen te komen. Prachtig om mensen te bekijken, want er lopen prachtige types tussen.
Het valt mij op dat er hier behoorlijk veel gerookt wordt, en dat terwijl een pakje shag van 50 gram 83 dollar kost (€ 53,-). Ze roken er niet minder om!
Heerlijk gedanst, we hebben zelfs op de banken gestaan. Bec was ook lekker aan het genieten en wat kan die Burgerz dansen. Ook Beverly was eerst nog erg veel op de dansvloer, maar opeens was het kaarsje op. Ook Chris had het erg moeilijk. Toen zij naar het hotel gingen, heeft Bec voor mij een UBER besteld en werd ik door een dikke Soedanees naar huis gereden.
Krijn en Step hebben samen ook een heerlijk dagje gehad en hebben veel met elkaar zitten praten, ze waren beiden blij dat ik er was, want dan konden ze ook naar bed. Ik heb nergens last van gehad, want ik voelde mij nog zeer fit.

  • 19 November 2018 - 04:49

    Esther:

    Hahaha, mooi verslag. Lekker puur zoals je bent.
    Jammer dat we er niet bij waren, maar dit hadden we toch echt niet willen missen. Super cool gehad op het graag barrier reef.

    Knuf xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agatha

Actief sinds 27 Okt. 2018
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 20488

Voorgaande reizen:

13 Juli 2019 - 20 Juli 2019

Wales

07 Juni 2019 - 07 Juni 2019

Albanië

23 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Fietsen naar en door België

15 November 2018 - 11 Februari 2019

Reis naar Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: