Vrijdag 16 november 2018 - Aankomst in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 november 2018 - Aankomst in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 november 2018 - Aankomst in Brisbane

Door: Agatha van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Agatha

16 November 2018 | Australië, Brisbane

Ook in Abu Dhabi worden we met de bus naar ons vliegtuig gebracht, een Boeing 787. We zijn heel blij dat we de drie stoelen voor ons samen hebben en dus niemand in de midden, maar het vliegtuig is dan ook niet helemaal vol. Naast ons gaan een paar mensen verhuizen en Krijn is er als de kippen bij om van plaats te ruilen. Nu hebben we elk een bank van drie stoelen, en de armleuningen kunnen omhoog!!
Eerst kijk ik naar de film ‘The mountain between us’ een mooie film met Kate Winslet en Idris Elba. We eten een lekkere pasta, natuurlijk weer met een wijntje erbij. Het is wel heel moeilijk om in slaap te komen, maar lekker languit liggen is ook niet verkeerd. Uiteindelijk slapen we beiden toch heerlijk, wat kan vliegen dan ontspannen zijn!
Het is een vlucht van 12.032 kilometer en daar gaan we 13 uur en 19 minuten over doen. We vliegen op grote hoogte 12.500 meter (41.000 ft.) De raampjes hebben geen luiken, maar kleuren donkerpaars. Zodoende heb ik niet in de gaten dat het al een poos licht buiten is.
Ik kijk nog even naar een film; ‘I feel pretty’
Bij Broome komen we Australië binnen, dan is het nog ruim 3,5 uur vliegen.
We krijgen een ontbijt en gelukkig kan daarna het raampje open, zodat ik een uurtje kan genieten van het rode continent.
We landen ongeveer 17.30 uur plaatselijke tijd op Brisbane. De reis is lang, maar gelukkig alles meegevallen. Dan naar de paspoortcontrole, wat duurt dat lang! De tassen zijn er dan al, dus snel naar de uitgang, want nu wil ik mijn kindje wel zien. Ik denk dat ik hem niet over het hoofd kan zien, maar we zien hem niet!
Hij zit op een klein terrasje koffie te drinken en te genieten van onze aankomst, heerlijk om hem nu weer even echt in mijn armen te kunnen houden. We drinken eerst een lekker bakje koffie met elkaar en als we daarna naar zijn auto lopen is het buiten al weer donker, zo was deze vrijdag wel een héél kort dagje.
Het is ruim een kwartier rijden naar zijn huis, maar wat een prachtig huis hebben ze! Ook hartstikke leuk om Bec weer te zien. Loki kijkt nog even de kat uit de boom, zoveel ‘vreemden’ de laatste tijd over de vloer.
Aan zijn nieuwe terrastafel drinken we een heerlijk wijntje en Bec heeft lekker eten klaargemaakt. Het wordt een heel gezellig avondje!
Om 12.00 uur zijn we echt te moe om nog langer op te blijven, dus zoeken we ons bed maar op.
Heerlijk geslapen tot 4.00 uur, maar nu ben ik helemaal wakker. Jammer, want ik zou nog wel even willen slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agatha

Actief sinds 27 Okt. 2018
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 20488

Voorgaande reizen:

13 Juli 2019 - 20 Juli 2019

Wales

07 Juni 2019 - 07 Juni 2019

Albanië

23 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Fietsen naar en door België

15 November 2018 - 11 Februari 2019

Reis naar Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: