Zaterdag 8 december 2018 - Beerwah - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 december 2018 - Beerwah - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Agatha Duijn - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 december 2018 - Beerwah

08 December 2018 | Australië, Beerwah

Vannacht was het wel heel erg stil, geen wind en geen golven. Wel horen we af en toe een trein voorbij komen.
Als we vanmorgen wakker worden is het redelijk goed weer. We ontbijten naast ons busje en vertrekken dan op tijd richting Flaxton, waar we een wandeling willen maken bij de Kondalilla Falls. We rijden weer langs dezelfde weg als donderdag, maar gelukkig is het nu wel droog, al is het wel behoorlijk bewolkt. We nemen een kijkje bij een uitkijkpunt, blijkt het precies dezelfde te zijn als die van eergisteren! Gerrard’s Lookout. Er staat ook een man met een busje die koffie verkoopt, maar bij iemand met zo’n nors gezicht wil je toch geen koffie drinken.
Hier in de Sunshine Coast Hinterland zijn meerdere mooie wandelingen te maken. Wij kiezen vandaag voor Kondalilla. Deze wandeling heb ik van een folder bij de receptie, en er waren nog meer wandelingen. Het is een geweldig mooi regenwoud, met prachtige varens, palmen, eucalyptus bomen en nog veel meer prachtig groen. Eerst komen we bij de Rockpool waterval en gaan dan door over prachtige smalle paadjes en over trappen die wel een beetje glad zijn vanwege de vele blaadjes die er liggen. We zien een kangoeroe voor ons wegvluchten.
Eerst zien we de 80 meter hoge waterval van bovenaf, later staan we aan de voet en klauter ik nog even over de stenen om bij het meertje te komen, maar dan gaat het weer zachtjes regenen. Niet dat we er veel last van hebben, want het is hier sowieso behoorlijk vochtig, maar wel schitterend mooi. Door het vele water zijn er ook mooie paddestoelen.
Er zijn zoveel verschillende kleuren groen, maar ook heel veel verschillende varens. We lopen hier echt te genieten.
We rijden door het prachtige plaatsje Montville. Hier in de buurt groeit ontzettend veel Agapanthus langs de weg. Een stukje verder stoppen we voor koffie, bij een winkeltje waar ze vintage spullen verkopen, maar ook lekkere koffie hebben. Blijkt daar een Nederlandse vrouw te wonen (half Nederlands, half Portugees en getrouwd met een Duitser)
Onze volgende stop is McCarthy’s Lookout, waar je echt een geweldig mooi uitzicht op de Glasshouse Mountains kunt hebben, maar helaas voor ons hangen er wel de nodige wolken. We kunnen de bergen nog wel herkennen.
Dan gaan we naar Maleny Botanic Gardens & Bird World. Het is dat ik het adres op ons navigatiesysteem heb ingevoerd, maar anders waren we er zo voorbij gereden, nergens borden. Ze hebben nog wel een busje aan de weg staan, daar herkennen we de ingang aan. Deze tuin staat vaak genoemd als zeer de moeite waard en aangezien wij van botanische tuinen houden, moeten we hier wel naar toe.
Bij binnenkomst kunnen we direct met een aantal papegaaien op de foto. Er wordt hier een vogelshow gehouden, met vooral papegaaien en die gaan we bezoeken, want op triadvisor werd die heel goed aangeschreven. Ook Krijn gaat mee, hoewel het eigenlijk niet zijn ding is. De vogels zijn echter gek op hem en komen regelmatig op hem zitten. Ze eten zelfs de knopen van zijn shirt en zoeken ook in zijn nek en haar naar iets eetbaars! Prachtig om al die vogels zo van dichtbij te kunnen bekijken en we zijn vandaag ook zeker niet de enigen.
We spreken nog een Nederlands echtpaar, die hier hun dochter komen bezoeken in Australië. Ze komen uit Leiderdorp en blijven hier vier weken.
Het is helaas weer zachtjes gaan regenen. Het is niet koud en er zijn genoeg plaatsen om te schuilen.
Deze tuin is een particuliere tuin, die in 2005 is aangelegd. Geen tuin met naambordjes bij de planten, maar wel een geweldig mooie tuin om te bezoeken, met heel veel verschillende terrassen, prieeltjes, watertjes en uitzichtpunten. Elke keer zijn we verbaasd dat het nog verder gaat, alleen jammer dat het uitzicht vandaag beperkt is, want dan was het nog mooier geweest, maar we mogen niet klagen, want we kunnen toch door de hele tuin lopen. Prachtige boomvarens, cycassen, palmen, hertshoorns, veel bloemen, orchideeën in de bomen en prachtige doorkijkjes. Soms hebben we even de zon, maar steeds vaker gaat het regenen. We zien soms de dampen uit de bossen opstijgen. De wandeling door het regenwoud slaan we vandaag over, want dat hebben we vanmorgen al prachtig gezien.
We besluiten om terug te gaan naar dezelfde camping als gisteren, want het gaat steeds harder regenen. Bij de Aldi en de Bottleshop doen we onze inkopen.
Het regent ook hier in Beerwah behoorlijk, dus maken we een makkelijke maaltijd met lasagne uit de magnetron, maar met een heerlijke verse salade erbij. Natuurlijk doet een wijntje erbij het ook goed.
Het was vandaag zo toch een geweldig mooie dag. Terwijl ik mijn verslag zit te schrijven is Krijn inmiddels in slaap gevallen, vol van alle mooie indrukken van vandaag. We hebben geen internet, dus is er met de regen ook niet veel anders te doen. Vakantie vieren is best vermoeiend.

• 09 December 2018 - 15:36

Agatha:

Jullie vermaken je nog steeds geweldig daar in Australië en wij genieten hier met jullie mee, alleen dat laatste zinnetje van vandaag????, we zouden bijna medelijden met jullie krijgen. Het regent daar bij jullie dan wel, maar de temperatuur is daar lekker; hier regent het en daarbij is het ook nog koud, dus genieten jullie daar nog maar een poos(je)